Air Cargo Netherlands
FlexGen
Hoffmann RD
Hoppinger BV
MusicIdee
Bentveld
Kossen Wijn en Catering
Steven Kraal
Versidee.nu
Albert Heijn

van Bricks naar Clicks

Achtergrond:

MusicIdee is van oorsprong een muziekwinkel in Amsterdam Zuid-Oost. De eigenaar besloot om te gaan verhuizen van een fysieke muziekwinkel naar een online muziekwinkel en stelde aan INHOLLAND de vraag: ‘Hoe kan de muziekshop op Internet net zo succesvol worden als die in Zuid-Oost was?’Na een grondige analyse werd een strategie ontwikkeld om online succesvol te kunnen opereren.

Enkele aanbevelingen en uitwerkingen:

·Het aanpassen van de website om deze klantvriendelijker te maken en het behalen van een hogere ranking in de algoritmische codes van zoekmachines (websiteoptimalisatie)

-Starten met Google Adwordscampagne (zoekmachine marketing)

·Aanpassing van het assortiment: het aanbieden van een zo groot mogelijk assortiment in het exotische muziekgenre (long tale principe)

·Het houden van gerichte promotionele acties (emarketing acties)

·Het aanschaffen van een eenvoudig CRM-pakket om zodoende klantgegevens op te kunnen slaan

·Het opzetten van een loyaliteitsprogramma

MKB Nederland Kennis Kring Amsterdam VNONCW WEST SYNTENS